Deneyim pazarlama (Experimental Marketing)
İşletmeler ve firmalar, müşterilerinin ürünlerini kullandıklarında veya tükettiklerinde neler hissettiklerini, neler yaşadıklarını bilmek istemektedirler. Müşterilerin marka ismini ilk duydukları andan, ürünü almaya gitmelerine, ürünü almalarına, tüketmelerine, sonrasındaki etkilerini yaşamalarına ve başkalarıyla tecrübelerini paylaşmalarına kadar olan tüm süreçteki
tecrübelerine yönelik pazarlama süreci deneyim pazarlama süreci olarak ifade edilebilir.
Deneyim pazarlamasına yönelik başarılı uygulamalar arasında Nike firması ön plana çıkmaktadır. Niketown’ a girildiğinde, LeBron James'in devasa posteri altında, onun giydiği ayakkabıların aynısını bulma ve bunu hemen mağazanın içindeki basketbol sahasında deneyebilme olanağı bulunmaktadır. Bu konuda bir başka örnek ise Starbucks Kahve’dir.Starbucks'a girildiğinde kahvenin kokusu, arka planda çalan müzik, kahve bardağının sekli,kafenin tasarımı "deneyim pazarlama" sının öğeleridir. Firmanın bu deneyim üzerine pazarlama çalışması web sitesinin farklılığında bile bulunmaktadır (http://www.farketing.com).
Günümüzde bazı ajanslar beş yıldızlı otellerde belli markaların ürünlerini tatmaları için müşterilere dağıtmaktadırlar.
İLGİLİ YAZILAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.